אובדן כושר עבודה

גיל הפרישה הוא הגיל בו אתה מפסיק לעבוד. אך לעיתים, תאונה או מחלה עלולות לקטוע את הקריירה שלך ולגרום בנוסף לכאב הפיזי והנפשי, להוצאות כספיות גבוהות ולמגבלה גופנית שפוגעת ביכולת לעבוד ולהתפרנס עוד בטרם ההגעה לגיל הפרישה.

ביטוח אובדן כושר עבודה מיועד להבטיח הכנסה חודשית עד הגיעך לגיל פרישה במצבים שבהם נמנע מאיתנו הכושר לעבוד, בין אם לתקופה קצרה ובין אם לכל חיינו הבוגרים. כך ניתן להבטיח שקט כלכלי ולמנוע ירידה ברמת החיים שלך.

מהו ביטוח
אובדן כושר עבודה?

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח למקרה בו המבוטח איבד את כושרו לעבוד, עקב תאונה או מחלה או עד גיל 67, המוקדם מבין שניהם. הביטוח מעניק תשלום חודשי של עד 75% על בסיס גובה השכר החודשי. ניתן לרכוש את הביטוח כביטוח עצמאי או כתוספת על הביטוח בחיסכון הפנסיוני. בשעה שמפעילים את ביטוח אובדן כושר העבודה, קיים שחרור המבטיח את המשך תשלום הפוליסה במסגרתה נרכש הביטוח. הביטוח נועד לסייע לך בתקופה בה חלילה לא תוכל לעבוד במקצוע שלך, וכך תוכל לפרנס את עצמך ואת משפחתך. בביטוח אובדן כושר עבודה קיימת תקופת המתנה, לרוב של שלושה חודשים עד לקבלת התשלום.

הטבות מס

  • מדינת ישראל מעניקה הטבת מס על התשלום לביטוח אובדן כושר עבודה
  • סכום הפיצוי חייב במס, שיעור המס נקבע על ידי פקיד השומה
  • התשלום לביטוח זה מוכר לעצמאי ובתנאים מסוימים גם לשכיר

חשוב לדעת

  • אם ההכנסה החודשית מעבודתך היא חלק משמעותי בהכנסות שלך, כדאי מאוד שיהיה לך ביטוח שיבטיח שגם אם חלילה לא תוכל לעבוד עדין יהיו לך הכנסות

 

  • ביטוח אובדן כושר עבודה מוגבל ל 75% מההכנסה החודשית הכוללת, כאשר החישוב יקבע בהתאם לתנאי הפוליסה. עם כל שינוי בשכר כדאי לבדוק מולנו אם יש צורך לבצע שינוי.

 

  • בעת הגשת תביעה, המבוטח מתבקש להציג תלושי שכר לתקופה שבין 3 חודשים ועד שנה לפני קרות המקרה. תלושי השכר מוצגים כדי להוכיח כי המבוטח עבד ברציפות עד למועד האירוע כמו גם הוכחה לשכר המדווח

 

  • אם התגלה במהלך התביעה כי המבוטח דיווח כעצמאי על שכר או השתכר בסכום שנמוך מהשכר שאותו בקש לבטח בעת רכישת הביטוח, לא יפוצה המבוטח עבור מלוא סכום הביטוח שרכש בפועל, אלא בסכום שאינו עולה על 75% מהשכר בפועל.

 

תהיו בטוחים יותר

סוכני ינשוף ישמחו לסייע בכל צורך ביטוחי. שלחו לנו הודעה ונחזור אליכם עם כל המידע.